یوگا و زندگی

یوگا و زندگی

بهترین وبلاگ یوگا
یوگا و زندگی

یوگا و زندگی

بهترین وبلاگ یوگا

تکنیک تنفس کامل یوگی( تنفس سه مرحله ایی)

این تکنیک پرانایاما به عنوان تنفس سه مرحله ایی شناخته می شود . این تکنیک باعث افزایش تنفس عمیق شکمی و انبساط کامل ریه ها می شود.

راحت بر روی تشک یوگا خود به حالت چهار زانو بنشینید . اگر ترجیح می دهید می توانید به پشت دراز بکشید. سه بار تنفس عمیق بکشید ، دم و بازدم با زمانهای مساوی . درحالیکه سومین دم را می گیرید، نفس را در قسمت پایین شکم نگه دارید. حدودا" پنج ثانیه نفس را نگه دارید، دوباره سه نفس عمیق بکشید و این بار سومین دم را بگیرید و به مدت پنج ثانیه نفس را در قسمت پائین قفسه سینه نگه دارید. برای دفعه سوم، دم سوم را بکشید و به مدت پنج ثانیه نفس را در گلو نگه دارید . سعی کنید که این دم ها با هم مساوی باشند. حالا بطور آرام و یکنواخت از طریق بینی با شمارش تا عدد 15 بازدم انجام دهید. این تکنیک تنفسی را به برای 5 تا 10 بار انجام دهید این نوع تنفس به آرامش ذهن، کاهش سطح اضطراب و بالا رفتن حجم ریه ها کمک می کند.

در تنفس کامل یوگی، از طریق بینی دم گرفته می شود، با دم گرفتن اول  شکم باز شده و هوا از سمت شکم به قفسه سینه و ترقوه ها انتقال پیدا می کند و در بازدم اول شکم تخلیه شده و سپس قفسه سینه و بعد ترقوه ها از هوا خالی می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.