یوگا و زندگی

یوگا و زندگی

بهترین وبلاگ یوگا
یوگا و زندگی

یوگا و زندگی

بهترین وبلاگ یوگا

تاثیر یوگا بر کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی

از مدت ها قبل اعتقاد بسیاری از محققین این بوده که یوگا می تواند سلامت کلی بدن را ارتقا دهد ولی اخیرا مطالعات زیادی نشان داده که این ورزش قدیمی می تواند بر سلامت قلب و عروق هم تاثیر مثبتی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، بررسی ۳۷ مطالعه قبلی نشان داده است که یوگا می تواند وزن، فشار خون و سطح کلسترول بدن را تنظیم کند.

طبق این مطالعات با انجام دادن یوگا می توان به طور متوسط به اندازه ۵ میلیمتر جیوه از فشار خون کم کرد و میزان کلسترول را ۱۲ عدد کم کرد. یوگا همچنین می تواند موجب کاهش وزن تا حدود دو کیلوگرم شود.

البته انواع مختلفی از یوگا وجود دارد که هر کدام از آنها می توانند تاثیر متفاوتی داشته باشند. با وجود تاثیر مثبت یوگا بر سلامت قلب و عروق هنوز نمی توان گفت این تاثیر به خوبی دویدن، راه رفتن سریع و یا دوچرخه سواری است. محققان عقیده دارند تاثیر یوگا بر سیستم قلبی عروقی بیشتر به واسطه اثری است که بر آرامش ذهنی و در نتیجه فشار خون دارد.

باید دانست که انجام یوگا هیچگاه جایگزین داروهایی که پزشک برای درمان بیماری های قلبی داده است نمی شود. همچنین قبل از شروع هر نوعی از یوگا باید اجازه آن را از پزشک خود بگیرید. اگر تازه به کلاس یوگا رفته اید باید به بقیه بگویید انجام آن را تازه شروع کرده اید و نباید از همان ابتدا تمام حرکاتی را که بقیه گروه انجام می دهند تکرار کنید بلکه از حرکات آسان شروع و بعد از چند ماه حرکات مشکل تر را امتحان خواهید کرد./منبع: خبرگذاری مهر/شناسهٔ خبر: 2776611 - پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲

سلامت > بهداشت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.